E4 Söder

Man river igång måndagen genom att veva upp ögonen när alarmet slår till vid ett klockslag av 02:55. Men raska steg mot skithuset uträttar man alla ärenden en natt start som detta behöver! Vart efter man dammar av sina välbevarade matlådor i frysen så födan täcker till torsdagens hemgång! Sen ut i en Lagomt frossig bil som samlat snö och is i 3 underbara vinter dygn!

Därefter börjar man slänga kurs mot våran omtalade 08 stad. Det dröjer inte många mil innan det lugn man byggt upp under helgen börjar förvandla sej till ett hat och ilska mot alla förbannade bilister som rör sej längst med vägarna! Jag fattar inte. Hur jävla svårt ska det vara att hålla samma fart i längre än 200 m, istället gör man en omkörning i 240 blås, slår på en tvärnit ner till 70 för att en perfekt bilist som en själv måste pallnita för att inte skicka upp nosen i era feta bil arslen!
Och inte nog med det har vi dessa satar som tydligen måste ha så mycket lampor och extraljus på sin bil att dom själva skulle kunna ge helvetet själv en ljusglimt! Deras värsta sekunder på vägen måste vara när jag passerar dom med mina volvo 850 original lyktor som knappt lyser upp 3kvadrat meter framför mej, för då måste dom släcka sina extrema extra lyktor på deras bilar till vanligt ljus och helt plötsligt verkar dom inte kunna se ett smack! I ren panik verkar det som att man trots har en 1-200 meter kvar innan jag ens har hunnit komma förbi så bara måste dom kräma på allt vad fan deras lyktor ligger inne på i watt kraft för att totalt bränna sönder min lilla gula fläck jag har kvar i ögonen!

Gott folk gör oss alla en tjänst . Ni som inte ens kan hålla en pendlande fart mellan 110-130 - Skaffa en bil med farthållande. Och kära ni som inte verkar se ett dugg i natt mörker - Kör för fan inte bil förna det har hunnit ljusna!

Överlev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0